BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 3, 2009

--TuHan mEnDUgAkU kEtiKa sOlaT--



Adalah suatu petang ni..kira2 dalam pkl 2.10..aku n opismate nk g solat..Bese sebelum solat, mesti de perjumpaan 'hiruk pikuk' kat toilet dulu...haha3x..De yg cuci mukela..berus gigila..yg amik smayang dulula...tp mulut x de nk katup.."bergosip" @ "belawak" x abis...Da tu, cam itik pulang petang beratur gi bilik solat..actually, bilik solat perempuan tu bilik pita yg di jadikan bilik solat perempuan bg unit INFRA, BPTM, AG.Ingat bila da nk ngadap tuhan tu bolela stop gosip n gurau jap.hmm...idak gak..


Aku nk cite pasal sorang kawan ni...Sebelum solat, bole la plak dia langgar2 bahu aku 2,3 kali. Asal dia lalu sblah aku, dia saje langgar bahu..pe lg..aku pun kirela...1-0,2-0,3-0...Da stop dia buat aku..aku pun ckpla..."x pe, pas solat ni aku goreng kau sampai kering"...haha....Sesungguhnyer tuhan itu Maha adil..Tengah semua senyap ngadap tuhan...tetibe aku ternmpak kelibat kain jatuh kat depan aku. Jeng..jeng..jeng...Aku rasa cam nk pecah perut je time tu..Cepat2 aku istighfar...Aku cuba elak dari batal solat aku n mengganggu org len..Da la ade lg 2 raka'at...aku teruskan istighfar dlm hati....



Assalamualikum wbt(toleh kanan)..Assalamualaikum wbt..(toleh kiri...baca Fatehah - Doa (Senyum...).....Abis je ameennnn..... Aku x mampu nk menahan perut ni dr berkocak kegelian...Masa tula aku tergelak galakla.Pe lagi. Rupernyer kain kwn aku yg kne kan aku td terlondeh masa solat..Da la kain tekung dia pakai tu licin..laju cam air je kain tu terlucut..da semua siap..x brenti la gelak adela dlm 2,3 minit...aku cakap kat kawan aku tu.." Hah..kan Allah da bayar cash..x payag susah2 nk bazir minyak goreng hang..."

--The moral of story : sesungguhnya Allah akan mengasihi org yg teraniaya...(",)

0 comments: