BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, June 2, 2009

**Nek Tren Yg Penat**

Dah lama aku x g KL nek train sendiri.Mmm..ade 3 tahun kut.. Semalam(3/5/09) kul 2:35pm aku terpaksa hantar adik(family angkat) aku ke pudu.Dia nk balik JOhor. Mula-mula cam x komfiden je nk g KL nek train alone.Yela pas hantar dia, aku kne blik Ptjya smula alone lg..Mula2 suami aku hntar aku n adik kat komuter serdang. So nek la kami kmter ke B. T. Selatan..mm..x banyak berubah..sme gak cam 3 thn dulu. Still trsekat2 n lambat (smtime)..ho3x..Pas2 tukar lrt dr BTS ke Plaza Rakyat..aku kira2 adela dalam 7 station sblm sampe.Ya Allah aku x taula penatnyer... bukan per.. nek turun tangga yg x larat tu..bwk beg adik yg gedabak x ingat plak...oh..mandi peluh aku.Sib bek aku dh mkn kenyang2..kalu dak, abis tenaga aku..Bkn pe..aku ksian kt adik aku yg tinggal tulang tu bwk beg besar ngalahkan badan dia..Then,Sampe Pudu je kul 3:40. Actully dia nk keja tiket kul 4:00pm(tranasional) ke Pasir Gudang.Seb bek de tiket lg..Dah ar sesak, panas, haus..seme de..Dgn konfidennyer aku n adik turun kat platform tranasional..tunggu de dalam 10 mnt..rupernyer salah tempat..
aduhhh...pas tanyer konter blik..rupernyer bas dah kat luar pudu..Pe lg..jd SUPER SONIC la..Haaahh..akhirrnyerrrr..sempat pun...Dah hantar dia..aku pun bla...masuk pudu balik beli air n jambu...penat wo..kejar sana..kejar sini..aku yg bwk beg plak tu..Semoga Allah membalas kebaikan ku..Ameenn..'D Aku x tau nk ckp, betapa peluh aku menjeje-jeje..Aku gagahkan gak kaki yg dah mcm hilang skru ni..Nek je lrt, trs aku dpt tmpat duduk..LEGAAA..huhh.. Aku rasa cm nk trlelap je..Dh sampai BTS, aku x amik kmter dah..lambat!!..So, aku nek la erl(KLIA Express)..laju + sejuk = selesa..dalam erl adela dalam 10 sampai station erl Ptjaya. Aku sampai je...suami aku dah tunggu.. Huhh...dia gelak kan aku sbb nmpak letih sgt..Yela..sejak kawen ni mne penah dia lepaskan aku nek train sorg2..So, bdn pun jd ngada2 la..Memandangkan dah pkl 5:00pm, aku terus amik anak aku kat taska...Aku rasa pengalaman aku nek train sorg kali ni cam baru 1st time terjadi..Huhu...kalau bole x mau lg..biarla berteman..aku rasa kurg penat lg...So,kalau ada kawan2 yg sudi temankan aku disaat aku memerlukan.. bole angkat tangan k..??

2 comments:

Call me : kili said...

Kili angkat tangan ni !! 1 jam dah .. Hello ..

Call me : kili said...

woi .. kili dah 1 jam angkat tangan ni. Hello .. nak teman ke tak nak ni?